מרן הגרמ"צ ברגמן תקף בחריפות: "סילוף המושג ישיבה"

נתי קאליש 1 Comment on מרן הגרמ"צ ברגמן תקף בחריפות: "סילוף המושג ישיבה"

מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א תקף בחריפות את הכוונה להקים ישיבה שתשלב לימודי חול. "קם אחד שבא מתוך מטרה לקעקע את מסורת הישיבות הקדושות. על ידי לימודי חול מעקרים ומחללים את השם "ישיבה" רח"ל כי "הישיבה" היא כולה קודש בלא כל תערובת" | צפו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך כינוס של חברי נשיאות ארגון "שובו", במעונו של מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א, השמיע מרן שליט"א, בתוך דבריו אודות חשיבות ארגון "שובו", דברי מחאה חריפים כנגד התוכנית לפגיעה במסורת החינוך הטהור, בהקמת מוסד המערב לימודי קודש וחול.

כזכור ביום שלישי פורסם בעיתון 'יתד נאמן' מכתבם של גדולי ישראל כנגד הקמת הישיבה החדשה, עליה חתמו מרנן ורבנן הגר"ד לנדו הגרב"ד פוברסקי הגרמ"ה הירש הגר"י זילברשטיין והגר"צ דרבקין.

מרן ראש הישיבה שליט"א פתח את דבריו ואמר, "מורי ורבותי, אני רוצה להגיד כאן כמה מילים, שהסתפקתי האם לדבר על זה, אבל חשבתי שדווקא כאן המקום, כשאנחנו מתאספים למען תנועת "שובו", שנוסדה, כמו שדיברנו, בשביל לקרב את אחינו לתורה וליראת שמים".

"אני רוצה להגיד לכם, צריכים לדעת, שמסורת בידינו מאלו שייסדו את הישיבות הקדושות, שאין לשנות כלל מצורת הישיבות הקדושות. חלילה וחס להכניס בהם לימודי חול, שעל ידי כך מעקרים ומחללים את השם "ישיבה" רח"ל, כי "הישיבה" היא כולה קודש בלא כל תערובת".

"תשמעו טוב. הנה לדאבונינו קם אחד שבא מתוך מטרה לקעקע את מסורת הישיבות הקדושות, את כל הדרך שקיבלנו, הוא רוצה לפתוח ישיבה עם לימודי חול, אנחנו מחובתנו למחות על זה". 

"אני רוצה לספר סיפור ששמעתי בעדות נאמנה, מאחד שנכנס לפני מרן רבן של ישראל הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, וזה היה שלושה ימים לפני שהוא נפטר, והגאון רבי אהרן זצ"ל שאל אותו מה אתה עושה כאן באמריקה? אתה עובד כאן, אתה מלמד באיזה מקום? אז הוא אמר לו אני מלמד ב"ישיבה יוניברסיטי" , אז רבי אהרן אמר לו, "תעשה לי טובה, אל תקרא לזה "ישיבה יוניברסיטי" תקרא לזה "יוניברסיטי", לא תקרא לזה "ישיבה יוניברסטי"!".

"אנחנו כולם יודעים, כמה מו"ח זצוק"ל, רבינו הגדול הראש ישיבה, כמה הוא דיבר על זה, ויצא על זה במלחמה כמה פעמים, שאסור לתת יד להקמת מוסד שכזה, והראש ישיבה אמר, שעל זה נאמר, "אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב בארות נשברים".

והוסיף מרן שליט"א, "וכל החשבונות שחושבים על ידי שיוסיפו לימודי חול, אז יצילו, יבואו יותר, צריכים לדעת, בשינוי שמשנים מדרך הישיבות, זה הבל ממש מה שהם אומרים, לא יוצא מזה רק הרס וחורבן שאחריתו מי ישורנו".

"ולכן דווקא כאן, בהזדמנות הזו, כשאנחנו מתאספים למען תנועת "שובו" שנוסדה בשביל לקרב לתורה ויראת שמים, ולהמשיך הלאה והלאה, אז נזכה שעל ידי חיזוק המפעל הזה, יתבטל מה שרוצים להקים מוסד שכל תכליתו זה לרחק אנשים מתורה ויראת שמים".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נשמח שכבוד קדושת הרבנים, יתנו עצה טובה לבחורים שנהנים מהלימוד אבל הלימוד לשם לימוד לא מספיק להם כדי לפתח את האחריות העצמית לצד כל פיתויי הדור, ומשהו בלימודי מתמטיקה למשל והלימוד ל'בגרות' עם היעד המוגדר יכול אולי כן לתת. ומצד שני ישיבה תיכונית לא מתאימה להם כי הם במהותם חרדים